Trafik Göteborg

På uppdrag av Trafik Göteborg, genom Frank&Earnest uppdaterade vi 12 befintliga filmer om trafikinformation. Det blev startskottet för en ny visuell riktning, utformad för att göra deras flöde tydligare och mer enhetligt i sociala kanaler.
När vi påbörjade arbetet insåg vi att 12 uppdatera filmer var ett viktigt första steg. Men vi såg också en möjlighet att filmerna inte bara kunde lyfta det befintliga flödet utan också lägga grunden för hur Trafik Göteborg kunde arbeta mer konsekvent med sin kommunikation och visuella uttryck framåt. Därför utformade vi filmerna efter ett tydligt system som var enkelt att bygga vidare på.




För att säkerställa att Trafik Göteborg kunde fortsätta leverera innehåll i samma visuella uttryck satte vi ihop ett komplett leveranspaket, med grafiska byggstenar, en animerad struktur och en skräddarsydd After effects-mall. Allt riggat för att göra det enkelt att producera nytt material med samma höga finish. ONG var även på plats och såg till att teamet kom igång, så att kommunikationen kunde rulla vidare med samma tydlighet och tempo.


Den här produktionen var på uppdrag av
kommunikationsbyrån Frank&Earnest.
